نصب SSL بر روی سی پنل
نصب SSL بر روی سی پنل

Secure soket layer یا همان ssl یک تکنولوژی استاندارد و به ثبت رسیده برای تامین ارتباطی امن ما بین یک وب سرور و یک مرورگر اینترنت است. این ارتباط امن از تمامی اطلاعاتی که ما بین وب سرور و مرورگر اینترنت کاربر انتقال می یابد محافظت می کند تا در این انتقال به صورت محرمانه و دست نخورده باقی بماند.

Ssl یک استاندارد صنعتی است و توسط میلیونها وب سایت در سراسر جهان برای برقراری امنیت انتقال اطلاعات استفاده می شود. برای اینکه یک وب سایت بتواند ارتباطی امن از نوع ssl را داشته باشد نیاز به یک گواهینامه ssl دارد.

زمانیکه شما می خواهید ssl را بر روی سرور خود فعال کنید، سوالات متعددی در مورد هویت سایت شما (مانند آدرس سایت) و همین طور هویت شرکت شما (مانند نام شرکت و محل آن) از شما پرسیده می شود. آنگاه سرور دو کلید رمز را برای شما تولید می کند، یک کلید خصوصی (Private Key) و یک کلید عمومی (Public Ley) کلید خصوصی به این خاطر این نام را گرفته است، چون بایستی کاملا محرمانه و دور از دسترس دیگران قرار گیرد. اما در مقابل نیازی به حفاظت از کلید عمومی نیست و این کلید در قالب یک فایل درخواست گواهینامه یا Certificate signing request که به اختصار آن را CSR می نامیم قرار داده می شود که حاوی مشخصات سرور و شرکت شما بصورت رمز است. آنگاه شما بایستی که این کد CSR را برای صادر کننده گواهینامه ارسال کنید. در طول مراحل سفارش یک ssl مرکز صدور گواهینامه درستی اطلاعات وارد شده توسط شما را بررسی و تایید می کند و سپس یک گواهینامه ssl برای شما تولید کرده و ارسال می کند. وب سرور شما گواهینامه SSL صادر شده را با کلید خصوصی تان در سرور و به دور از دسترس سایرین مطابقت می دهد. سرور شما آنگاه امکان برقراری ارتباط امن را با کاربران خود در هر نقطه دارد. نمایش قفل امنیت SSL پیچیدگی های یک پروتکل SSL برای کاربران شما پوشیده است لیکن مرورگر اینترنت آنها در صورت برقراری ارتباط امن، وجود این ارتباط را توسط نمایش یک قفل کوچک در پایین صفحه متذکر می شود و در هنگامی که شما روی قفل کوچک زرد رنگی که در پایین صفحه IE نمایش داده می شود دو بار کلیک می کنید باعث نمایش گواهینامه شما به مراه سایر جزئیات می شود. گواهینامه های SSL تنها برای شرکتها و اشخاص حقیقی معتبر صادر می شوند. زمانیکه یک مرورگر اینترنت به یک سایت از طریق ارتباط امن متصل می شود، علاوه بر دریافت گواهینامه (SSL کلید عمومی) پارامترهایی را نظیر تاریخ ابطال گواهینامه، معتبر بودن صادر کننده گواهینامه و مجاز بودن سایت به استفاده از این گواهینامه نیز بررسی می کند و هر کدام از موارد که مورد تایید نباشد به صورت یک پیغام اخطار به کاربر اعلام میدارد.

SSL Manager به شما امکان اضافه کردن و یا حذف کردن کلید های SSL را برای کاربران به منظور مثلا درخواست عضویت و یا گواهینامه و غیره.. که جنبه امنیتی در آنها وجود دارد میدهد. معمولا از SSL برای قسمت های خرید فروش وب سایت ها استفاده می کنند.

نصب SSL بر روی سی پنل

So, what do you think ?

بالا
نماد الکترونیک دوستاره شرکت هاستینگ ابر سرور