فعال کردن Advanced DNS Zone Editor در سی پنل
فعال کردن Advanced DNS Zone Editor در سی پنل

در موارد متعددی ممکن است نیاز داشته باشید که یک ساب دامین را به نحوی تنظیم کنید که به سرور دیگری اشاره کند یا اینکه اصطلاحا روی آن IP ست کنید. مثلا ممکن است سرور دانلود شما از سرور سایت شما جدا باشد و شما لازم داشته باشید روی ساب دامین مربوط به دانلود خود IP ست کنید تا به سرور دانلود شما اشاره کند.

یا اینکه ممکن است بخواهید از سامانه های نمایندگی پنل پیام کوتاه یا فروشگاه های سیستم های همکاری در فروش و به طور کلی موارد از این دست استفاده نمایید. در همه این حالت ها شما لازم است این توانایی را داشته باشید که IP مورد نظرتان را بر روی ساب دامین مورد نظرتان تنظیم نموده و مورد استفاده قرار دهید.

برای ست کردن IP بر روی ساب دامین مورد نظر خود به شیوه زیر عمل کنید:

-وارد کنترل پنل cpanel شده و در قسمت Domains بر روی آیکون مربوط به Advanced DNS Zone Editor کلیک نمایید.

-در صورتی که بر روی هاست خود چند دامنه دارید، دامنه مورد نظر را از میان دامنه های موجود در منوی دراپ داون انتخاب نمایید.

-در قسمت Add a Record اطلاعات مورد نظر خود را وارد نمایید. پر کردن فرم Add a Record ساده است. کافی است در قسمت Name نام ساب دامین دلخواه خود را وارد کنید. مثلا download یا غیره..

سی پنل به صورت اتوماتیک به انتهای نام شما، آدرس دامنه و یک نقطه اضافه می کند. یعنی به عنوان مثال اگر ساب دامین مورد نظر شما Download باشد، آدرس شما به صورت download.domain.com خواهد بود. در قسمت TTL رقم 14400 را وارد کنید. در صورتی که مایلید روی ساب دامین IP ست شود در قسمت Type گزینه A را انتخاب نمایید و در صورتی که مایلید روی ساب دامین DNS ست کنید، در قسمت Type گزینه Cname را انتخاب نمایید. بر حسب نیاز خود قسمت Address را با IP یا DNS مورد نظر پر کنید.

-بر روی دکمه Add Record کلیک کنید تا رکورد جدید به رکوردهای قبلی اضافه شده و در لیست پایین صفحه نمایان شود.

-جهت ویرایش هر رکورد می توانید در جلوی آن بر روی لینک Edit کلیک کرده و آن را ویرایش نمایید.

-جهت حذف هر رکورد، می توانید در جلوی آن بر روی لینک Delete کلیک کرده و رکورد مورد نظر را حذف نمایید.

فعال کردن Advanced DNS Zone Editor در سی پنل

So, what do you think ?

بالا
نماد الکترونیک دوستاره شرکت هاستینگ ابر سرور